Κακοτοπιές και η Πόλη

Το post  στάλθηκε από τη Δάφνη Χ., η οποία επίσης μας στέλνει ένα άρθρο που έγραψε, μετά από  την πρώτη της επίσκεψη στην Πόλη και το οποίο δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο Περι-Γραφής. Διαβάζοντας το άρθρο, με άλλα συμφωνώ και μ' άλλα όχι. Καλό είναι όμως, να ακούγονται όλες οι απόψεις, γι' αυτό το φαινόμενο που λέγεται Πόλη..

Λάτρεψα την Πόλη από τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου & δε χάνω ευκαιρία να την ξανασυναντώ. Μόνη πήγα & την πρωτοπερπάτησα & δεν κρατιόμουν να τη δείξω, σαν εύρημα, στον άνδρα μου που την αγάπησε επίσης.

Κακοτοπιά ζητήσατε όμως & μόνο 2 έχω να πω:
  • οι ταξιτζήδες που, ακόμα κι όταν συμφωνηθεί από πρίν το.. αγώγι υποκρίνονται πως μιλούσαν γιά ευρώ αντί λίρας κι αφήνουν τη χειρότερη εντύπωση γιά ένα λαό που κατά τα άλλα μάλλον διακρίνεται γιά την ευγένεια & την καθαριότητα & τους καλούς του τρόπους.
  • τι είναι αυτή η επιμονή των Τούρκων ανδρών να μου απευθύνονται ως "honey" όταν μιλάμε στα αγγλικά σε συναναστροφή καθαρά κι απόλυτα επαγγελματική & τυπική. Στη reception του ξενοδοχείου μου στο Taksim, λ.χ., αλλά κι αλλού αντίστοιχα. Το έχω δείξει με το ύφος κι όταν δεν το πιάνουν το έχω πεί. Έχω ρωτήσει γιατί, έχω παρακαλέσει να stop honeying me, έχω εξηγήσει πως η αγενής αυτή οικειότητα στο σύγχρονο κόσμο εκφράζει ένα patronizing sexism (σεξισμό, αναχρονιστικό φαλλοκρατισμό κτλ), μα μάταια. Ίσα-ίσα, η απαίτησή μου μοιάζει να παρερμηνεύεται με φλερτάκι που δίνει ευκαιρία σε νέα κρίση honey-αρίσματος κάτω από τα μάτια του υπεύθυνου της επιχείρησης που καμαρώνει τα αγγλικά του υφισταμένου δίχως να καταλαβαίνει γρι.

Κι αυτό αποτελεί τη μόνη πικρή γεύση που έχω από την πολυαγαπημένη Ισταμπούλ, κι ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να τη μοιραστώ μαζί σας.

Οι (άσχετες) φωτογραφίες απλώς προστέθηκαν για να εικονοποιούν τα "παράπονα", χωρίς τα πρόσωπα που φαίνονται σε αυτές να έχουν διαπράξει κάτι κατακριτέο.

4 comments:

Angelis said...

Καταρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Δάφνη, που συνδράμει στον αγώνα μας, ενάντια σ' αυτούς που μας χαλούν τη διάθεση, στις Πολίτικες βόλτες μας.

Θα ήθελα να σχολιάσω τα παράπονα της.

Όσον αφορά στα ταξί, κάποια tips είναι τα εξής:

Ρωτάμε φίλους ή τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου, πόσο περίπου κοστίζει η διαδρομή που θα κάνουμε π.χ. Ταξίμ / Αγία Σοφία. Δε δίνουμε παραπάνω από 2-3 λίρες από αυτό το ποσό, ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ (είτε πειραγμένος είναι ο μετρητής, είτε μας έχει κάνει κύκλους). Αν επιμένει, φωνάζουμε "POLIS - TELEFON", και να δείτε αν δεχθεί την προσφορά μας ή όχι!

Η συμφωνία από πριν, τις περισσότερες φορές, καταλήγει εις βάρος του επιβάτη. Και φυσικά (!) πάντοτε μιλάμε, συναλλασσόμαστε,μαλώνουμε για Τουρκικές Λίρες και όχι ρούβλια ή δολάρια!

Επίσης, δεν δίνουμε ΠΟΤΕ 100στάρικο γιατί ταχυδακτυλουργικά σου επιστρέφουν 10ρικο και σου λένε "με κατανόηση": "Αχ βρε παιδί μου, σε μπερδεύουν τα λεφτά μας ε? Δεν πειράζει, θα τα μάθεις", "αφού σε μαδήσω προς το παρόν εγώ και κάποιοι άλλοι άχρηστοι σαν εμένα", προσθέτω εγώ!

Κάνουν επίσης το πολύ έξυπνο (ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ!) κόλπο, να ζητούν 34 λίρες για μια διαδρομή που 2 λεπτά πριν φτάσεις έχει γράψει 8, 12 ή 15 λίρες. Του λες εσύ "και μα, και μου κτλ", αλλά σε κοιτάει με υγρά μάτια όλο ειλικρίνεια "αδερφέ μου, το βλέπεις το ρολόι, λέει 34". "Άντε καλά" του λες εσύ και σ' έχει κλέψει κατάφωρα, μιας και κλείνοντας το ρολόι στο τέλος της διαδρομής, αυτό γράφει τον αριθμό της πινακίδας του ταξί. Το μαντέψατε, αλλά θα σας το επιβεβαιώσω, ότι όλα τα αυτοκίνητα στην Πόλη, έχουν πινακίδες που αρχίζουν από..34!!!

Επίσης, προσπαθεί συχνά να δημιουργήσει συνθήκες πανικού όταν σε αφήνει στον προορισμό σου(π.χ. στην αριστερή λωρίδα του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, με ένα λεωφορείο από πίσω να κορνάρει μανιασμένα κτλ), ώστε να χάσεις την ψυχραιμία σου και να πέσεις σε όλες τις προηγούμενες παγίδες.

Σίγουρα υπάρχουν κι άλλες παγαποντιές, ανοίξτε μας τα μάτια με τα δικά σας ταξο-παθήματα.

Όσον αφορά στις σεξιστικές προσφωνήσεις, χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ κανέναν κουτσοδόντη ξενοδόχο με πρόστυχες επιδιώξεις, πρέπει να θυμίσω ότι οι Τούρκοι μιλάνε πολύ γλυκά μεταξύ τους. Δεν είναι επιλήψιμο ή "ύποπτο", ακόμα και για έναν μουστακαλή να αποκαλεί τον άλλο "ψυχή μου, ζωή μου, μέλι μου".

Βέβαια, σε μια γυναίκα απευθύνονται πάντοτε πιο προσεκτικά, οπότε σε καμιά περίπτωση δεν θα το έκαναν σε μια Τουρκάλα, ούτε αυτή θα το ανεχόταν.

Ειδικά αν μια Τουρκάλα συνοδεύεται από τον σύντροφό της, μάλλον θα υπάρχουν συνέπειες (κυνηγητό, μπουνιές, αστυνομίες).

Αυτά τα λένε στις πιο "πεταχτούλες" όπως θεωρούν Ευρωπαίες.

Γιώργος [Αθήνα] said...

Αγγελή κάπως πρέπει να το φτιάξεις τεχνικά, ώστε οι "κακοτοπιές" που συνεισφέρουν οι αναγνώστες να είναι συγκεντρωμένες κάπου (σε έναν διακριτικό φάκελο) και να διαβάζονται ευχερώς.

Angelis said...

@Γιώργος

Η κατηγορία "Κακοτοπιές στην Πόλη", στην οποία συγκεντρώνονται τα παράπονα των αναγνωστών, ήδη έχει δημιουργηθεί.

Παραπάνω, δεν μπορώ να κάνω κάτι.

Anonymous said...

Αγγελή

Ετοιμαζόμουν να στείλω ένα κείμενο για τα ταξί στην Πόλη. Με την αναβλητικότητα μου και κάποια τρεξίματα με προλάβατε με τη Δάφνη. Ωραία τα έγραψες τα tips. Αγνοούσα το έξυπνο κόλπο, με τις 34λίρες.

Επιφυλάσσομαι να σου στείλω κείμενο (ελπίζω χρήσιμο) λίαν προσεχώς.

Την Καλησπέρα μου
ΠανΚαπ

Related Posts with Thumbnails