Λίγα μέσα μεταφοράς έχουν την ατμόσφαιρα του τρένου, ενώ για ακόμα πιο λίγα έχουν γραφεί βιβλία ή έχουν γυριστεί ταινίες με βασικό πρωταγωνιστή το ίδιο το μέσο. Το πιο διάσημο τρένο δε στην ιστορία, δεν είναι άλλο από το Orient Express.
Η σιδηροδρομική γραμμή Orient Express, με παρθενικό δρομολόγιο (το πρώτο non-stop) την 1η Ιουνίου 1889 από το Παρίσι προς την Κωνσταντινούπολη, έχει αφήσει το αποτύπωμα της στην Πόλη. Το κτίριο του τερματικού σταθμού στην περιοχή του Sirkeci (sirke: ξύδι, μάλλον υπήρχαν έμποροι ξυδιού στην περιοχή), δεσπόζει ακόμα και σήμερα σχεδόν μπροστά στη θάλασσα, στο σημείο εκείνο που ενώνονται τα 3 "νερά" (ο Βόσπορος με τον Κεράτιο και τη Θάλασσα του Μαρμαρά), κάτω από το παλάτι του Τοπ Καπί, δίπλα στη γέφυρα του Γαλατά.
Με την εξαντλητική γεωγραφική περιγραφή, θέλω να δείξω το σφιχταγκάλιασμα του Όριεντ Εξπρές με την Πόλη. Αρχιτέκτονας του σταθμού ο Πρώσος August Jachmund, πρότεινε μια ευφάνταστη σύνθεση, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως Ευρωπαϊκός Οριενταλισμός (όχι δεν το σκέφτηκα μόνος μου φυσικά!).
Αν και η αυθεντική γραμμή διεκόπη την 19η Μαΐου 1977, τα τρένα από την Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένων και τα εξ Ελλάδος) κάνουν μέχρι σήμερα τέρμα στον ίδιο σταθμό. Ακόμα κι αν δεν ταξιδέψετε με τρένο, μια βόλτα στους χώρους του παλιού κτιρίου ή ακόμα και ένα γεύμα στο (λιγάκι τσιμπημένο & τουριστικό) εστιατόριο του, θα σας μεταφέρει πίσω στον χρόνο.
Η σιδηροδρομική γραμμή Orient Express, με παρθενικό δρομολόγιο (το πρώτο non-stop) την 1η Ιουνίου 1889 από το Παρίσι προς την Κωνσταντινούπολη, έχει αφήσει το αποτύπωμα της στην Πόλη. Το κτίριο του τερματικού σταθμού στην περιοχή του Sirkeci (sirke: ξύδι, μάλλον υπήρχαν έμποροι ξυδιού στην περιοχή), δεσπόζει ακόμα και σήμερα σχεδόν μπροστά στη θάλασσα, στο σημείο εκείνο που ενώνονται τα 3 "νερά" (ο Βόσπορος με τον Κεράτιο και τη Θάλασσα του Μαρμαρά), κάτω από το παλάτι του Τοπ Καπί, δίπλα στη γέφυρα του Γαλατά.
Με την εξαντλητική γεωγραφική περιγραφή, θέλω να δείξω το σφιχταγκάλιασμα του Όριεντ Εξπρές με την Πόλη. Αρχιτέκτονας του σταθμού ο Πρώσος August Jachmund, πρότεινε μια ευφάνταστη σύνθεση, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως Ευρωπαϊκός Οριενταλισμός (όχι δεν το σκέφτηκα μόνος μου φυσικά!).
Αν και η αυθεντική γραμμή διεκόπη την 19η Μαΐου 1977, τα τρένα από την Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένων και τα εξ Ελλάδος) κάνουν μέχρι σήμερα τέρμα στον ίδιο σταθμό. Ακόμα κι αν δεν ταξιδέψετε με τρένο, μια βόλτα στους χώρους του παλιού κτιρίου ή ακόμα και ένα γεύμα στο (λιγάκι τσιμπημένο & τουριστικό) εστιατόριο του, θα σας μεταφέρει πίσω στον χρόνο.
2 comments:
Αγγελάκο, μέρες τώρα ήθελα να κάνω ανάρτηση για τον Σταθμό του Σίρκετζι! Με έβγαλες από τον κόπο, θα κα΄νω παραπομπή σε σένα :)
Αγαπητέ Στέλιο,
Αν και για τον σταθμό θα μπορούσε κάποιος να γράψει βιβλία ολόκληρα, έκανα μια απλή παρουσίαση, μόνο και μόνο για να προτρέψω τους μελλοντικούς επισκέπτες να του διαθέσουν ένα μισαωράκι:)
Όσο για την παραπομπή, φυσικά και είναι καλοδεχούμενοι οι επισκέπτες από το αγαπητό Εις την Πόλιν!
Post a Comment